Beste 60plusEndusser, beste reiziger,
We hopen dat het goed met je gaat in deze onrustige en onzekere tijden. Met jouw gezondheid en die van je dierbaren. De ontwikkelingen rondom het Coronavirus volgen elkaar snel op en wij begrijpen dat je hier veel vragen over hebt. Wij proberen iedereen zo goed en zo snel mogelijk te informeren. Wij vragen hiervoor jouw begrip en proberen je op deze pagina alvast zo goed als we kunnen te informeren.
Ontwikkelingen m.b.t. het Coronavirus en reizen
Wij houden de ontwikkelingen met betrekking tot het Coronavirus scherp in de gaten. We volgen de informatie van het RIVM, de adviezen van Buitenlandse Zaken en hebben nauw contact met de VvKR/ANVR (de brancheverenigingen voor reisorganisaties in Nederland) en onze lokale vertegenwoordigers. Veel landen hebben uitgebreide maatregelen genomen om het Coronavirus in te dammen. Dit heeft ook grote gevolgen voor de geboekte reizen en onze evenementen in eigen land. 60plusEndus volgt de reisadviezen van het ministerie van Buitenlandse zaken. Dat betekent dat wij de reis niet uitvoeren indien de bestemming code oranje of rood heeft. Als je reis niet kan doorgaan en door 60plusEndus geannuleerd wordt, dan ontvang je hierover tijdig bericht.
Vertrek je na 1 april 2021?
Heb je een reis bij 60plusEndus geboekt en vertrek je na 1 april 2021? Hiervoor geldt het “wait & see” principe. Zolang er 2 weken voor vertrek geen negatief reisadvies geldt voor de vakantiebestemming en wij de reis kunnen uitvoeren gaat de reis gewoon door. Ook hier volgen wij het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, het advies van onze lokale vertegenwoordigers en de VvKR/ANVR. Wanneer wij de reis, of onderdelen hiervan, niet kunnen uitvoeren nemen wij contact met je op en bieden we je de gelegenheid om de reis om te boeken naar een latere datum of je geld retour te vragen.
Omboeken?
Wil je jouw reis toch nu al omboeken? Dan kun je contact met ons opnemen en zullen wij samen de mogelijkheden bespreken.
Annuleren?
Wil je je reis liever annuleren? Dat kan altijd, hou er dan wel rekening mee dat wij de 60plusEndus-annuleringsvoorwaarden (Algemene Voorwaarden) aanhouden. De annuleringskosten worden niet altijd vergoed door een annuleringsverzekering, controleer daarom goed je polis voordat je besluit te annuleren.
Wij zitten in een ongekende situatie die we als reisorganisaties nog nooit hebben meegemaakt. We vragen je begrip voor deze situatie die ons allen overvalt en we proberen voor een ieder een zo goed mogelijke oplossing te vinden. Natuurlijk voor onze klanten, maar ook voor onze lokale agenten, hotels en vervoerders.
—————–
Veel gestelde vragen met betrekking tot het Coronavirus
Q: Wat is de Corona-voucher en hoe is deze tot stand gekomen?
A: Omdat de coronacrisis een zeer uitzonderlijke situatie is, is samen met de VvKR/ANVR en de GGTO/SGR besloten om bij annuleringen in 2020 vanwege het coronavirus een speciale voucher uit te geven. Deze heeft de waarde van de betaalde reissom inclusief de verplichte bijdrage aan het calamiteitenfonds, blijft tot een jaar na uitgifte geldig en is van toepassing op alle 60plusEndus-reizen. De GGTO staat garant voor de waarde van je voucher. Op deze manier kun je alsnog later in het jaar op reis gaan. Kijk voor meer informatie op www.stichting-ggto.nl. NB in 2021 worden er geen nieuwe Corona-vouchers meer afgegeven.
Q: Is 60plusEndus aangesloten bij een branchevereniging en een garantiefonds en wat betekent dat voor mij als reiziger?
A:Ja, 60plusEndus is lid van de Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VvKR). Dat betekent dat je er zeker van kunt zijn dat alles goed geregeld is. Goede voorwaarden, verantwoord op reis. De GGTO (Garantiefonds voor Gespecialiseerde Touroperators) zorgt ervoor dat je altijd je geld terug krijgt in het geval dat 60plusEndus failliet gaat en je reis daardoor niet door kan gaan. Dat is misschien een prettig gevoel.
Q: Ik heb een reis geboekt, hoe blijf ik op de hoogte?
A: bij nieuws of bij belangrijke veranderingen sturen we al onze reizigers direct een bericht. Uiteraard mag je ons ook altijd bellen of mailen als je vragen hebt. We hebben er begrip voor als je vragen hebt en staan je graag ter woord. Wil je zelf het reisadvies volgen? Kijk dan op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken, de Rijksoverheid of de ANVR.
Q: Ik heb eerder dit jaar een reis geboekt. Kan ik deze nog omboeken?
A: Wil je jouw reis toch nu al omboeken? Dan kun je contact met ons opnemen en zullen wij samen de mogelijkheden bespreken. We willen graag benadrukken dat we nooit op reis zullen gaan als dat wordt afgeraden. Als er nieuws is met betrekking tot je reis dan informeren we je z.s.m.
Q: Mijn betalingstermijn vervalt binnenkort, moet ik dan het restant van mijn reissom betalen?
A: Ja, de vervaldatum van je betaling vind je op je factuur en is normaliter 6 weken voor (de oorspronkelijke) vertrekdatum. Het tijdig betalen van je reis wordt ook geadviseerd door VvKR en GGTO, zodat reizen goed voorbereid kunnen worden. 60plusEndus is aangesloten bij GGTO, dus de je reissom/betaling is hierdoor ten alle tijden gewaarborgd.
Q: Wat als mijn reis toch niet door kan gaan?
A: Door de huidige reisbeperkingen kan het voorkomen dat je reis, waar je wellicht naar uitkijkt, misschien niet door kan gaan. 60plusEndus volgt hierbij de reisadviezen van met ministerie van Buitenlandse zaken. Dat betekent dat wij de reis niet uitvoeren indien de bestemming code oranje of rood heeft. Als je reis niet kan doorgaan en door 60plusEndus geannuleerd wordt, dan ontvang je hierover tijdig bericht.
Q: Ik heb een Corona-voucher ontvangen, hoe gebruik ik deze bij een boeking?
A: Zodra je weet welke reis je wilt gaan maken, kun je contact opnemen met 60plusEndus. Wij zullen dan samen je nieuwe reservering maken en het verder administratief in orde maken.
Q: Hoe lang blijft mijn voucher geldig?
A: De voucher is in principe één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte.
Q: Heeft de geldigheid betrekking op de boekingsdatum of de vertrekdatum van de nieuwe reis?
A: Je hebt een jaar de tijd om een nieuwe reis te boeken. De nieuwe vertrekdatum mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan.
Q: Wat is de waarde van mijn voucher? En wat als ik een andere reis wil boeken die duurder/goedkoper is?
A: De waarde van de voucher is volledig gelijk aan de door jouw betaalde reissom. De voucher is in principe één jaar geldig na datum van afgifte. Wordt de reissom van je nieuwe vakantie duurder? Dan betaal je zelf het verschil bij. Wordt de nieuwe reissom goedkoper, dan blijft het restbedrag op jouw voucher staan.
Q: Is mijn voucher persoonsgebonden? Of mag deze ook overgedragen worden?
A: De voucher is persoonsgebonden, je mag deze niet overdragen naar iemand anders. Het is wel mogelijk om de (restant)voucher over te dragen aan een (andere) deelnemer van de oorspronkelijke boeking en onder de voorwaarde dat dit vooraf kenbaar wordt gemaakt aan 60plusEndus.
Q: Hoe zit het met Corona en verzekeringen?
A: 60plusEndus werkt samen met Europeesche Verzekeringen, dé specialist in het verzekeren van reizen. Kijk voor alle voorwaarden op de website van de Europeesche. Het kan uiteraard zijn dat andere verzekeringsmaatschappijen afwijkende voorwaarden hebben.
Q: Ik heb een dagtour of workshop geboekt, welke (Corona-)voorwaarden gelden dan?
A: Ook voor dagtours en workshops houden wij de ontwikkelingen met betrekking tot het Coronavirus scherp in de gaten en volgen we de informatie van het RIVM. Onze dagtours en workshops hebben momenteel grotendeels doorgang. We hebben waar nodig de groepsgrootte aangepast, zodat we de 1.5 meter afstand kunnen garanderen. Ook op boten, in de horeca en bij rondleidingen houden we 1.5 meter afstand. We vragen onze deelnemers om thuis te blijven bij verkoudheidsverschijnselen en daarnaast om alle overige Coronamaatregelen in acht te nemen.
Q: Mijn evenement is verplaatst, wat nu?
A: Als een evenement wordt verplaatst binnen 13 maanden na de oorspronkelijke datum, dan blijft je reservering gewoon geldig. Kun je niet op de vervangende datum, dan krijg je je aankoopbedrag terug in de vorm van een voucher, een digitaal tegoed. De voucher is tenminste 12 maanden geldig.
Q: Hoe lang is mijn voucher geldig?
Als je je voucher niet kunt gebruiken, heb je het recht om je geld terug te vragen. Wanneer het geld wordt teruggestort, hangt ervan of het een verplaatst of een afgelaste activiteit is.
Heb je een vraag, wil je meer informatie of persoonlijk contact? Je kunt ons altijd bellen, mailen of chatten.
Of bekijk de veelgestelde vragen
Wil je het gratis 60plusEndus Magazine ontvangen? Als je je hier inschrijft, sturen we je het magazine vandaag nog per email toe. We zullen je tevens wekelijks op de hoogte houden van de leukste reizen, workshops en dagtrips.
Bezoekadres (op afspraak):
Desk at Sea
Hellingweg 9A – Den Haag
Correspondentieadres:
van Zuylen van Nijeveltstraat 154
2242 AW Wassenaar
Tel. | : 070-2210187 |
: info@60plusendus.nl | |
KvK nr. | : 69361231 |