Hier lees je de ervaringen van eerdere deelnemers aan onze reizen, workshops, (natuur)belevenissen, wandelingen en dagtrips.
“Weer terug in Nederland en een beetje heimwee naar Tsjechië is er wel. De reis voldeed aan alle verwachtingen en we hadden een gezellige groep. Treinreis prima geregeld en ook vervoer dat klaarstond in Zittau om ons naar hotel te brengen. Daar een warm welkom door Erik, de hoteleigenaar. Eenvoudige kamers, eten was zeer goed. Wandelingen werden ook begeleid door Erik. Met trots en veel geschiedenis kennis vertelde Erik over het land dat hij 25 jaar geleden koos om er te gaan wonen. Wandelingen werden veelal afgewisseld met stijgen, dalen en open vlakten. Dat leverde spectaculaire vergezichten op. De vierde vrije dag was een leuke variatie op het wandelen. Met boemeltreintje was omgeving ook goed te verkennen. Kortom, genoten. Ik kijk uit naar de volgende wandelreis!”


“Super dag met André in Leiden gehad. We kenden onze gids al van een eerder dagje Delft. Hij is een vat vol informatie en het enthousiasme voor geschiedenis spat er van af! Geen moeite te veel en stel gerust je eigen vragen. André heeft aandacht voor alles en iedereen. Weer heel veel geleerd en een prachtige stad gezien. We gaan zeker nog eens terug naar Leiden, want er is nog veel meer dan wat je op één dag kunt beleven. De groep was ook heel gezellig en de (nieuwe) lunchlocatie viel bij iedereen in de smaak. Deze superdag is omgevlogen. 60plusEndus….. Doen!”

“We hebben genoten, van de mooie stad Leiden, ik heb 3 vriendinnen meegenomen, die hebben zich ook aangemeld, bij 60plusEndus! Ook voor hun een prachtige ervaring! En alweer een compliment voor André, wat kan hij toch mooi en indrukwekkend vertellen!”

“Voorop gesteld: het was een zeer gezellige dag en als beginnend foto-amateur leer je veel over instellingen en het kiezen van je foto-onderwerpen. Jan Siebring weet de lesstof duidelijk over te brengen en is een gezellige gids naar de mooie fotogenieke plekken in historisch Hoorn. Kortom een geslaagde dag.”

“Op 25 mei hebben wij meegedaan aan de workshop “Leer fotograferen in 1 dag”. De locatie, Restaurant d’Oude Waegh, in Hoorn is goed bereikbaar en de bovenzaal waarin de theorie door Jan Siebring werd gegeven is sfeervol en mooi. Ook was de workshop was makkelijk te volgen en de groep van 8 personen was erg gezellig. In de ochtend nam Jan een aantal basisbegrippen door en na de lunch (ook in de bovenzaal) gingen we met een A4-tje vol met opdrachten naar buiten, waarbij Jan ons naar verschillende locaties bracht en steeds bereikbaar was voor vragen. Wij kijken terug op een leerzame, gezellige en mooie dag in een prachtig stadje.”

“Een zéér leerzame en leuke dagtocht. Wat wist Willemijn veel over het oude en nieuwe Utrecht. We hingen aan haar lippen. De lunch in de tuin van het Stedelijk Museum was erg goed verzorgd. Daarna met gids van het museum en onze Willemijn in vogelvlucht nog wat bijzonderheden gezien. Vooral de schenking van Jan Tamineau (zie foto) met de vele drukknoopjes. Jammer de afsluiting van de dag met z’n allen liep niet helemaal zoals gepland. Maar zéker aan te bevelen.”

“Hele leuke en interessante dag. Nieuwe weetjes over voor mij al een bekend Leiden onder de zeer goede leiding van André.”

“In een woord geweldig! Echt zo genoten, het ontvangst van Yvonne was zo hartelijk en de workshop geweldig. Ik wist niet dat ik zo creatief was!”

“Met de trein naar Utrecht Centraal gegaan, waar gids Willemijn ons zou ontvangen. De ontvangst locatie was gemakkelijk te vinden. De gids was geweldig, een wandelende encyclopedie, wat wist zij veel te vertellen over Utrecht, veel mooie gebouwen en straatjes gezien, echt dat wat je niet ziet als je zelf een dagje Utrecht doet. De lunch locatie bij het museum was prima, een heerlijke tosti 2.0 gegeten. Rondleiding in het museum was ook leuk, daar ook een goede gids gehad die de groep echt betrok bij wat ze liet zien. Daarna weer verder gelopen door de mooie stad, en uiteindelijk geëindigd op het Domplein. Het was een mooie dag, mede door de gids Willemijn en het mooie weer wat wij hadden.”
