Hier lees je de ervaringen van eerdere deelnemers aan onze reizen, workshops, (natuur)belevenissen, wandelingen en dagtrips.
“Wij hebben een mooie reis gemaakt door Armenië en Georgië. De reis was comfortabel en prima verzorgd. De hotels goed, prima eten en veel gezien. Julia is een prima reisleidster, ook onderweg was geen moeite haar teveel en werden we goed door haar verzorgd. Laura de Armeense gids die met ons mee reisde is een geweldige gids die heel veel weet en prima Engels spreekt. Kortom wij hebben genoten!”

“Ik heb genoten van de workshop. Praktische tips gekregen waar ik mee verder kan! Leuk waren de oefening met tweetallen. De locatie was sfeervol en prettig: goede parkeergelegenheid en vlakbij het station. De lunch was prima. Dank aan Cees voor de inspirerende workshop!”

“Mijn reis is al weer even achter de rug, maar denk er veel aan. Genoot volop van Cordoba, Granada en Sevilla en alle andere dorpen, stadjes! Van de uitzichten onderweg vanuit vliegtuig, eigen bus, trein! Een luxe om zo onbezorgd te reizen. Veel gezien… gedaan, gewandeld, bergpaden beklommen, trappen gevolgd. Stil op bankjes gezeten bij beelden en fonteinen in de mooiste parken en tuinen. Genoten van de mediterrane keuken en drankjes op vele terrasjes! Zon onder zien gaan bij het Alhambra. De volgende dag er op bezoek… een droom die uitkwam. Evenals het bezoeken van de diverse kathedralen, musea, marktjes. Teveel om te noemen. Dank aan onze reisleider Niko die begeleidde, vertelde en de juiste buurten en uitzichten wist te vinden. Dank Valérie van 60plusendus, de reis voldeed geheel aan mijn verwachtingen. Andalusië koester ik voortaan in mijn hart!”

Het was een mooie dag. Het verhaal in het Frans Hals museum heel interessant. De lunchlocatie was prima, we hebben heerlijk geluncht. De stadswandeling onder leiding van Loredana was heel mooi en zij wist de geschiedenis van Haarlem boeiend te vertellen. Ook als afsluiting nog wat te drinken in een locatie nabij het station was gezellig. Door dit alles weer een gezellige en leerzame dag!

“Leuk je kaartje bij thuiskomst! Heel attent. Het was een bijzondere week, ik heb nooit zo veel verwachtingen vooraf en laat me vooral verrassen. Cor deed het leuk, type pastoraal medewerker met elke ochtend inspirerend tekstje, kaarsje aan en wat spreuken mee voor onderweg. De accommodaties waren prima, ontbijtjes uitstekend tot enkele keer karig, de afstanden redelijk te doen. Kortom ik heb een heerlijke week gehad, een geweldige ervaring! Moest echt even afkicken. Ga zeker nog eens meer doen met 60plusEndus!”

“Ondanks de soms tropische regenbuien vond ik de dag in Delft zeer geslaagd. André heeft een zeer prettige en duidelijke stem en wist ons heel veel van de achtergrond (geschiedenis) van één en ander te vertellen. De lunch was buitengewoon. Ik zal zeker uitkijken naar weer eens zo’n dag mee te maken”.

“De reis is ons uitstekend bevallen. Julia, Laura en de chauffeur waren fantastisch. Julia had een tomeloze energie. Haar Russisch was m.b.t. de communicatie met mensen ter plekke heel nuttig en ook haar kennis van de geschiedenis en gewoonten was erg fijn. Die energie en kennis was ook zeer ruim aanwezig bij Laura en daar hebben we volop van genoten. Ook van het leuke onderlinge contact tussen Laura en Julia. Zij polsten continue of iedereen in de groep zich ok voelde. De chauffeur reed erg prettig, veilig en rustig. We hebben heel veel gezien en gedaan, veel afwisseling en kleine wandelingetjes gemaakt waar mogelijk. Eten was heel goed ook leuk om een paar keer bij mensen thuis te eten! Heel mooi concert gezien in Jerevan! Hotels allemaal top. We hadden geluk met het weer en de groep; fijne sfeer, gelachen en gezongen. Contact met 60plusEndus was ook goed en vlot. Dank en hulde aan Julia en Laura! Groet mede namens mijn moeder die bovenstaande volledig onderschrijft en ook fantastisch heeft genoten van de reis van A tot Z!”

“Deze wandelvakantie was voor mij een geweldige ervaring. Leuke groep en Cor was een aardige man die ons bij elkaar hield en elke morgen ons even ontving in een kleine gezamenlijke ruimte met een bezinningsmomentje voor de dag. Onderweg spraken we af om elkaar met de lunch weer te ontmoeten. De accommodaties waren prima. Cor zocht voor ons elke dag een restaurant op met een pelgrimsmenu. Drie gangen en bijzonder goed. Het was een prachtige week met mooie contacten, het weer was elke dag goed en deze wandelvakantie kan echt slagen als de conditie van de wandelaar goed is. Je gaat klimmen en dalen en een behoorlijk tempo om bij elkaar te blijven. Volgende keer ga ik weer mee!

“Ik kijk terug en geniet nog steeds van de mooie reis. Interessante landen met een rijk en ook tragisch verleden. De beide gidsen, zowel Julia als Laura waren een grote, verrijkende en wat mij betreft super toevoeging aan de reis! Laura haar kennis is onuitputtelijk en zij heeft steeds met een positieve en enthousiaste energie haar kennis gedeeld. Julia had een strak reisschema, wat ter plekke door haar kon worden bijgesteld, echter de planning voelde niet gestrest, zij leidde de groep op een relaxte ontspannen manier. Julia en Laura zijn samen een goed team, zij vulden elkaar perfect aan. Niets dan lof over de 2! Nogmaals een mooie reis en in 12 dagen veel gezien. Relatief weinig “vrije” tijd, maar gezien de mogelijkheden van ontspanning, genoeg. Verder heb ik het als positief ervaren om met 60+ers op pad te zijn. Een leuke prima groep om mee te reizen wat zeker ook heeft bijgedragen aan deze mooie herinnering”.

“Inmiddels zijn we alweer ruim een week thuis. We zijn nog druk bezig met de foto’s. Het zijn er teveel, omdat het zo’n fantastische reis was. Het was voor ons een eerste georganiseerde groepsreis, dit is uitstekend bevallen. Niet te grote groep en duidelijk geregeld. Van Armenië en Georgië hebben we een goede indruk gekregen. Voor mij zijn juist niet toeristische uitstapjes ook interessant. Zoals we bijvoorbeeld een lokale supermarkt bezochten. Bij de bron in Borjomi was ik liever zelf de bossen in gewandeld en dan eindigen op een lokaal terras in het stadje Borjomi. Erg leuk was het eten bij de families. Julia en Laura luisterden ook goed naar de groep. Reizen per busje en hotels waren prima!”
