Hier lees je de ervaringen van eerdere deelnemers aan onze reizen, workshops, (natuur)belevenissen, wandelingen en dagtrips.
“We hebben genoten van deze vakantie, het was een fantastische ervaring! Veel gezien en gedaan. De accommodaties waren allemaal goed en vooral Maureen verdient alle lof voor haar begeleiding! Het tempelgehalte was wat aan de hoge kant, we hebben er een paar geskipt :). Vooral de afwisseling in activiteiten zorgde ervoor dat we een goede indruk van Indonesië hebben gekregen! Het contact met jou voor de reis heb ik als heel positief ervaren, snelle en aardige reacties op mailtjes en leuk: de vergeet-mij-nietjes bij thuiskomst. Ik zal zeker goed in de gaten houden of er bij jullie aanbod nog iets voor mij langskomt! Hartelijk dank voor deze ervaring!”

“We hebben een heerlijke reis gehad. Het was allemaal prima verzorgd. De vluchten, accommodaties en de ontvangst waren prima. De mensen in Indonesië zijn allemaal heel vriendelijk en hulpvaardig. Op Java hebben we genoten van een prima chauffeur en een hele goede gids (Maureen). Het programma was vol, maar we hebben daardoor ook veel gezien. Jammer dat we een tropische regenbui kregen tijdens onze fietstocht. Dit was een heel leuke fietstocht en ook goed te doen. We hebben het erg naar ons zin gehad bij de kookworkshop, Herni heeft dit erg goed begeleid. De fietstocht op Bali was op een mountain e-bike. Vier personen zijn met een golfkar achter de andere twee van de groep aangereden, dus hebben uiteindelijk wel dezelfde route gevolgd als de fietsers. Wat mij betreft was het een heerlijke reis en zeker wat ik ervan verwacht had. Ik zal zeker een volgende keer weer overwegen om met 60plusEndus op reis te gaan. Valérie en Emile bedankt voor het samenstellen van deze reis”.

“Het waren vijf heerlijke ontspannen dagen aan boord van de Nova Cura. Een prima combinatie: varen, wandelen en fietsen. Een gezellige, ongedwongen sfeer aan boord. Lekker eten. Voor herhaling vatbaar!”

“Ida en ik, twee fietsvriendinnen, hebben geweldig genoten van deze prachtige fietstocht door mooi Den Haag. Met Els, een echt Haagse gids die ons bij diverse stops enthousiast, plezierig en heel deskundig kennis laat maken met de ‘eigengereide’ historie en het hedendaagse reilen en zeilen van onze Hofstad. We hebben heerlijk geluncht en onze gehuurde E-bikes voldeden uitstekend. Een fietstocht waar Ida en ik nog lang en met veel plezier op terug zullen blikken. Een echte aanrader”.

“Met veel plezier kijk ik terug op vrijdag. Heel leuk om een andere kant van Den Haag te zien. De koffie met gebak: lekker en leuke locatie. De boottocht verrassend. Zo leuk om veel plekken die ik ken vanaf het water te zien. Complimenten voor gids en schipper. De High Tea: fijn dat eerst de high tea kwam en daarna de wandeling. De wandeling: heel interessant en leuk om dit stuk Den Haag te verkennen. Rob is een goede gids die veel en enthousiast weet te vertellen. Deze dag zal ik zeker aanraden. Het was voor mij de kennismaking met 60plusEndus en het smaakt naar meer”.

“Het ontvangst in Dokkum was allerhartelijkst. Wij hadden een erg leuke groep. De excursie met de boswachter in Zoutkamp was heel gezellig en ook zeer leerzaam. De excursie met de gids op Schiermonnikoog vonden wij wat minder. Verder hebben we op Schier gefietst, musea bezocht en natuurlijk heerlijk genoten van de prachtige natuur en de vogels op het eiland. Paul als kapitein is een geweldige gastheer. Vijf dagen op zo’n mooie klipper is een geweldige ervaring. Kortom: wij hebben genoten van alle mogelijkheden die er waren”.

“Ja, het was een leuke vakantie…mede ook natuurlijk door het prachtige weer! Het ontvangst was door Paul een avond eerder. Ook was deelneemster Ria een avond eerder om dezelfde reden dus we waren gelijk met z´n tweeën, heel gezellig. Het schip was netjes en de hutten zagen er verzorgd uit. Judith was die ochtend aanwezig en ik vond haar de gehele reis een gezellige gastvrouw. Lauwersoog was een leuke ligplek en de wandeling daar was ook geslaagd! Schiermonnikoog: een groot succes en de fietsen waren fijn. De wandeling op Schier, onder begeleiding, ook goed…een zeer attente lieve vrouw. Al met al een leuk stel schipper en vriendin. Het schip mooi en netjes. Het eten genoeg en lekker. Het varen, jammer dat we niet in vol ornaat konden zeilen, maar wel een mooie tocht. Schier in één woord TOP”.

“Ik vond de dagtour heel indrukwekkend en erg leuk om mee te mogen maken. Rob is een uitstekende gids geweest. De rondvaart vond ik heel boeiend, ondanks het wat tegenvalende weer. Een geslaagde dag!”

“De workshop glasblazen bij Miranda van der Waal was heel bijzonder en leerzaam. Het atelier van Miranda ligt op een prachtige plek in Historisch Delfshaven. De ontvangst was heel hartelijk met koffie/thee en koek. Miranda is een leuke, hartelijke vrouw, recht door zee, een echte Rotterdamse. Daar hou ik van. Het glasblazen valt niet mee, maar alles werd goed uitgelegd en we kregen constant hulp. Resultaat een prachtig wijnglas. De lunch was heerlijk! Wat een traktatie! Gegrilde groenten en heerlijke vleeswaren van een plaatselijk Italiaans restaurant, brood van de plaatselijke bakker. Jammie jammie! Ook was er wijn, water, sapjes, koffie en thee. Kortom een aanbevelenswaardige workshop met mooi resultaat. Chapeau Miranda en 60plusEndus!”

“Ik heb het afgelopen vrijdag in Den Haag goed naar mijn zin gehad. Ik wist niet dat er zoveel water in Den Haag was. De rondvaart was een succes, ondanks een paar fikse buien. De “reisleider” tijdens de boottocht was goed op de hoogte en doorspekte zijn verhaal met leuke anekdotes. Rob was ook goed op de hoogte van de geschiedenis e.d. in Den Haag en wist goed te vertellen. Hij maakte ons attent op allerlei bijzonderheden. Hij was attent om iedereen goed in de gaten te houden. De sfeer in de groep was goed. Een aanrader voor in jullie programma!”
