Hier lees je de ervaringen van eerdere deelnemers aan onze reizen, workshops, (natuur)belevenissen, wandelingen en dagtrips.
“Inmiddels zijn we alweer ruim een week thuis. We zijn nog druk bezig met de foto’s. Het zijn er teveel, omdat het zo’n fantastische reis was. Het was voor ons een eerste georganiseerde groepsreis, dit is uitstekend bevallen. Niet te grote groep en duidelijk geregeld. Van Armenië en Georgië hebben we een goede indruk gekregen. Voor mij zijn juist niet toeristische uitstapjes ook interessant. Zoals we bijvoorbeeld een lokale supermarkt bezochten. Bij de bron in Borjomi was ik liever zelf de bossen in gewandeld en dan eindigen op een lokaal terras in het stadje Borjomi. Erg leuk was het eten bij de families. Julia en Laura luisterden ook goed naar de groep. Reizen per busje en hotels waren prima!”

“De vakantie was In een woord: GEWELDIG! De groep klikte meteen en dat is de hele vakantie zo gebleven! Ook de accomodatie bij Lefteris en Erika was geweldig. Lieve mensen en Lefteris kookt de sterren van de hemel. Heb uit hun olijfgaard nog de nodige olijfolie mee genomen. Wat betreft de vakantie: perfect geregeld door Joanna en Ed. Joanna heeft ons het nodige bijgebracht over de cultuur, leven en ‘welzijn’. Ook tijdens de vele mooie verhalen hing iedereen aan haar lippen. Ed heeft dit alles in beeld gebracht. Wat een lieve, bezorgde mensen. De wandelingen waren (soms erg pittig) maar prachtig. Ze hadden dit uitstekend verdeeld. Ed liep voorop met de ‘betere’ wandelaars en Joanna sloot de rij om alles in het vizier te houden. Vele verre vakanties heb ik gemaakt, maar nog nooit zo lekker gegeten als op Lesbos. Joanna en Ed wisten de plekjes te vinden. Nogmaals: een geweldige vakantie!”

“Ik heb zaterdag een schitterende dag gehad. Het weer en de wind waren prima. Het gezelschap was prettig. En de ontvangst was aller hartelijkst en de dag was heerlijk verzorgd. Vooraf en ook deze mail achteraf geeft mij het gevoel dat aan alles aandacht is besteed om “ons in de watten te leggen” en dat is soms best lekker. Hartelijk dank daarvoor en tot een volgende keer!”

“Ik heb een superweek gehad. Het ontvangst was vorstelijk, mijn hut geweldig. Het eten was overweldigend goed. Wat een kok is die Erdal en dat in zo’n klein keukentje. Ik voelde me erg in de watten gelegd tijdens de reis. De bemanning was erg vriendelijk en deed er alles aan om het je naar de zin te maken. De groep was zeer divers, maar daardoor ook leuk. We hebben 3 x kunnen zeilen en dat was heerlijk! Het verblijf in /bij het hotel Su was ook heel fijn. Hele aardige eigenaren en het is erg prettig dat je gebruik kan maken van hun faciliteiten en je loopt zo Bodrum in. Ik heb veel gezwommen (heerlijke watertemperatuur!) en ook met de kano ben ik er op uit geweest. De kapitein overlegde goed met ons wat de mogelijkheden van de dag waren. Ik vond dat hij en zijn bemanning goed op elkaar ingespeeld waren tot en met de 17 jarige Obi toe. Ook de voorbereiding via contact met jou was goed, snelle reactie bij vragen, dat is fijn. Kortom, ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en weet nu ook wat me te wachten staat als ik nog eens zo iets doe”.

“Het was allemaal geweldig. Een mooie herinnering om op terug te kijken. Mooie wandelroutes, afwisselende accommodaties en lekker eten/drinken in lokale restaurantjes. Alle complimenten voor gids Rob, die toch maar met een groep 60+ dames zat opgescheept :). Ook onvoorziene situaties, zoals een Camino del Rey, die vanwege slechte weervoorspellingen gesloten bleek, zijn door Rob perfect opgelost. Het programma werd aangepast, zelfs taxivervoer werd geregeld, zodat we op donderdag alsnog deze route (absoluut het hoogtepunt van deze reis) konden wandelen. Een probleem met een niet goed functionerend slot werd direct verholpen. De hele reis is zeker een aanrader. Als de gelegenheid zich voordoet zal ik zeker nog eens met 60plusEndus op reis gaan”.

“Het is mij uitstekend bevallen met jullie op reis te gaan. Julia was een uitstekende reisleidster. Vriendelijk, gezellig en ter zake kundig. Stond altijd voor iedereen klaar. Ze heeft ook met één van onze reisgenote een ziekenhuis moeten bezoeken, dat heeft ze perfect gedaan. Als ik dan toch nog iets negatiefs wil melden, dan is het laatste hotel in Tallinn. Dat was in mijn beleving minimaal. Het contact met 60plusEndus was prima. Nooit eerder meegemaakt zo’n goede service. Ik kijk met voldoening terug op een mooie reis”.

“Het was zonder meer een fantastische reis. Ontzettend veel gezien in korte tijd. We boften enorm met de kleine groep. De gids, Niko was in een woord PRIMA! Hij heeft ons in een prettig tempo enorm goed begeleid, had voor iedereen aandacht en stelde zich dienstbaar maar duidelijk op. HULDE! De hotels lagen heel gunstig in het centrum van de steden en dat was erg prettig. De gezamenlijke maaltijden waren erg gezellig en Niko had steeds leuke tips voor gezellige restaurantjes met goede menu’s en voor elk wat wils. De wandeling in een prachtig natuurgebied was fantastisch. Het vervoer per bus en trein was ook uitstekend en goed geregeld. Ik kan deze reis aan iedereen aanbevelen. Ik kijk met veel plezier terug op deze prachtige reis, de vele mooie gebouwen en kerken, de prachtige oude straatjes, de heerlijke tapa’s en het prettige gezelschap!”

“Dank voor je welkomskaart en de vergeet-me-nietjeszaadjes. Julia is een betrokken en onvermoeibare reisgids. Ze kan goed met verschillende mensen omgaan en geeft ruimte voor persoonlijke voorkeuren. Ze zet zich enorm in om de reis te laten slagen, is altijd opgewekt en niet te irriteren. Het reisprogramma is evenwichtig met een prettige afwisseling tussen stad en natuur. Als je je een beetje verdiept in de situatie van de drie landen, Litouwen, Letland en Estland, dan ontdek je hun gecompliceerde en dramatische geschiedenis, maar ook hoe ze zich ontwikkelen. In de reisgroep heb ik aardige mensen ontmoet. Ik vond de reis heel leuk en interessant en ga graag nog een keer mee met Julia.

“Wij hebben genoten van de workshop glasblazen, het was allemaal heel goed geregeld. Miranda had veel vakkennis en nam alle tijd voor ons en we hebben ook een heerlijke lunch gehad. Ga zo door!!”

“Allereerst wil ik jou nog hartelijk bedanken voor jouw attente, maar vooral gezellige “welcome message” na ons zonnige Turkse Dobber-Welness op & in de SILA. Niet alléén genoten Bea en ik van ons “lovely” adventure, maar ook de groep vibreerde op ons kersverse samenzijn op vrolijke & inspirerende wijze mee. Nadien hebben we ons nog een tijdje in onze groeps-app tekstueel kunnen uitleven. Gistermiddag wandelde ik met (buitengewoon inspirerende) Jan Plouvier en weer een andere vrolijke groep natuurliefhebbers mee. Boeiend boeiend wat hij zoal over het Goois Natuurreservaat vertelde. Na afloop ontwikkelde zich mede door André en mij in de restgroep het plan voor een vervolg d.m.v. een groeps-app. Inmiddels voel ik me thuis in het “Young of Heart & Mind” babyboomers dat jij bijéénharkte.
